Serdar Paktin
Pakt Ajans Kurucusu, Kültürel Anlambilimci ve Stratejist
Marka ve Pazarlama İletişiminde Göstergebilim
Kültürel Kodlar ve Davranışlar
Trend Analizi
Marka Stratejisi
Marka Konumlandırma
Kültürel Pazar Araştırması
Duyusal Kodlar ve İletişim
Serdar Paktin, içinde yaşanılan kültürün insanların davranış, algı ve kararlarını nasıl etkilediğini anlamlandırma konusunda çalışan bir kültürel anlambilimci ve stratejist. Kendisini kısaca “anlamlandırıcı” olarak tanımlıyor. Işıklar Askeri Lisesi ve Hava Harp Okulu eğitimi sonrasında, önce Dokuz Eylül Üniversitesi’nde Amerikan Kültürü ve Edebiyatı lisans derecesi ve sonrasında Fulbright bursiyeri olarak New York’taki The New School for Social Research’te Interdisipliner Çalışmalar yüksek lisans derecesi yaptı.
Kurucusu olduğu Londra merkezli pakt agency bünyesinde küresel markaların farklı pazarlardaki çalışma ve kararlarına yön vermek için kültürel strateji danışmanlığı ve anlamlandırma çalışmaları yapıyor. Çalıştığı markalar arasında Coca-Cola, Starbucks, Netflix ve Unilever gibi çok uluslu şirketler bulunuyor. Bununla birlikte, 2014’ten beri İstanbul merkezli temaset duyusal deneyim stüdyosu’nun kurucu ortağı olarak özel etkinlik ve deneyim tasarımları yapan Serdar Paktin, Temaset ile birlikte Mey/Diageo, Möet & Hennessy, Benefit ve Pepsi gibi markalarla birlikte özel deneyimler gerçekleştiriyor. Temaset, Tasty Cinema, Sound Blended ve Şüpheli Balo gibi özgün deneyim formatlarının üreticisi ve hak sahibidir.
13 yıl boyunca Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde Öğretim Görevlisi olarak yer aldı. Serdar Paktin; farklı dergi, gazete, kitap ve yayınlarda kültürel incelemeler, marka ve iletişim üzerine makaleler yazmaya devam etmektedir.